Wednesday, October 20, 2010

Jenna

Tere!
Eile pärast auto ära parkimist siis läksime mihkliga kokku saama. Leppisime kokku, et saame Kaamlis kokku. Poole tee peal raiki pidi korraks tagasi minema ja jõudsin baari yksinda. Istusin mihkli lauda ja ta kinkis mulle ja meile pudeli veini. Meie peatse edasi liikumise puhul, sest tema jääb veel siia edasi. Ostsin baarist õlut ja teades baaridaami, sai talle selge sõnaga öelda TERE, sest tegemist on eesti neiuga, kes juba rohkem kui kolm kuud geraldtonis on elanud. Siis vaatasid mind imelikult kolm noormeest, kes must justkui aru said. Jah! Veel kolm eestlast oli austraaliasse jõudnud. Viis päeva tagasi jõudsid perthi ja nyyd kohe ka Geraldtoni. Pärisid kohe töö kohta ja olid pisut kärsitud. Aga eks see ole alguse asi. Ma ei tea ennast kõrvalt vaadata, milline mina alguses olin. Aga loodan, et näil läheb siin sama hästi kui meil ;) Rääkisime mihkliga veel pikemalt ja peagi hakkas uni tulema. Kämpasime koju ja mihkel tli korra kaasa autot vaatama. Ytlesime, et vb homme korjame peale ja teeme tiiru.
Hommik oli plaanitust varem. Mis sest, et meil oli esimene vaba päev. Aga hommiku 7.20 paiku helistas autoremondi onu ja sai meile aja kell pool yheksa. Nu kark alla ja auto teenindusse. Sõitsin sinna ära ja remondionu viskas veel kildu, et kas ajas liiga vara yles. Tegelikult jah, aga hea et ta seda tegi, sest seal läks kaua ja meil palju asju täna veel ees. Alustas ta õlivahetusest ja samal ajal uurisime kõik et miks tgaluuk väga korrektselt kinni ei ole. Seda sai kõpitetud ja variandiks oli osta uus lukustisysteem kuskilt romulast või hoopis lammutusest, kus remondionu paar päeva tagasi yhte sama mudelit seismas nägi. Sealt võta või terve uks ja osta ära. Siis kytusefiltri vahetasime ära. Õppisin kõrvalt igaks juhuks kõike ja teadsin uurida lisaks paari kysimust mis tekkis. Vahetas ka paar voolikut ära, mis vb poleks pidanud pikka maad. Siis kõpitsesime veel natuke. Ja siis veel natuke. Veermiku kontroll ja õlide kontroll käigukastis ja sildades. Ikka sai seda autot uuritud. Vahepeal raikiga lammutasime autost kõik varustuse välja. Laotasime hunnikusse, sest otsisime kummipumpa. Mida me ei leidnud. Aga asju, mis meil seal autos on, on ikka väga palju. Loetleks siis paar asja silma jäi: Kaks surfilauda, pall, kummirõngas, õlid, kytusekanistrid, kastid, koormarihmad, telk, 2 magamiskotti, piknikulaud, 4 tooli, gaasigrillahi, 2 gaasiballooni, roppu moodi potte-panne, söögiriistad, mingi ujumise asi, autovoolul töötav kylmkapp, kylmakast kylmaelementidega, tööriistakomplekt, elektrivoolukonverter, akukrokodillid, cd raadio, ipod juhe raadiole, austraalia atlas, akustiline kitarr, gaasivalgusti, nuuuuuuudlid:D, JPM, mida homme veel avastame. Siis eelmine omanik rääkkis, et tal seal 2 lylitit, mida ta ei tea, mis teevad. Avastanud oli, et yks on elektriline kytusepump, mis lihtsustab ikka vanal autol palju. Ja teine. Ta ei teadnud nagu. Ja kui lõpuks autot alt uuritud, siis oi imet. Autol on 2 paaki kytuse jaoks. Ja see lyliti oli selle jaoks, et kummast paagist hetkel kytus tuleb. Aga ma ei imest kui see tyyp, ei teadnudki, et teine paak ka on. Sest kui paagikork maha keera, siis pole algul nähagi pystolit sisse pannes, et nurga taha on keevitatud teine ava ka. Et kui pystolit nurga all hoida, siis saab tankida ka teise paaki. Silma järgi on mõlemad kuskil 60-70 liitrit. Praegu vedas tyyp lisakytust katusel kankudes, mis viis raskuskeseme kõrgele. Hea oleks kasutada mõlemat paaki. Aga tundub, et lisapaagi elektriline klapp, mis pumpa vahetab, ei tööta. Aga meil paar ideed kuidas seda testida. Sest paagid alt yhenduses pole, et korraga mõlemat kasutaks. Teine võimalus on see, et laseme mõlemad paagid täis ja seal all on kylje peal punn, kus saab kytuse välja lasta. Et siis saaks paagis kytust vedada, mis hoiab raskuskeseme all ja sealt saab hädakorral kytust kätt, kui tee peale jääme.
Kokku olime 2 ja pool tundi töökojas. Vaatasime seal tööonu länkarit, mis suur ja valge ja katusel päikesepatarei paneelid, mis hoiavad töös pagasnikus olevat suurt kylmkappi, mis õlut täis. Eriti lodev elu ikka... :D
Arve tuli 273 dollarit. Pärast seda sõitsime geraldtoni tagasi ja võtsime mihkli peale, kes lihtsalt sõidab meiega romulasse kaasa, et autot näha. Me läksime vaatasime seda ust ikka. Sinna sõitis siis raiki. Tema esimene kogemus siis vale rooliga vale pidi maal. Esimese korraga jõudsime kohale , kuigi see oli läbi linna ikka yle 20 km. Ei ole seal nii rasket midagi kui, kuid ikkagi peab mitut asja korraga mõtlema. Sest käigukast on õigepidi ja rool valel pool. Suunatuled on valel pool ja kõigele lisaks on sõit ka valel pool. Lammutuses nägime seda autot, millest onu rääkis, aga see oli juba peenikesteks pilbasteks jahvatatud. Aga mis seal ikka... Nii hull see ka ei ole. Tagaluuk on natuke irvakil ylevalt. Hull asi...
Tagasi sõitsin linna jälle mina. Tegime peatuse paaris poes. Ostsime kummipumba tydrukutele. Sest edaspidi teeme meie kerget tööd ja nemad rasket. Sest siiamaani on nemad puhanud ja natukene myttand ringi. Meie võõpasime planku. Et siis poisid lasevad kummid pooltyhjaks, et liiva peal sõita ja tydrukud pumpavad kummid taas täis ja sõit võib jätkuda. (btw, elis söötis mulle just maasikat) . Nägin ka yhte reaalset 4x4 tarvikute poodi. No see oli jälle paradiis...
Käisime ka poeas raiki ja mihkliga. Sest minul raikil elisel ja eikel on tna Franki ja ta naisega õhtusöök. Ja meie kokkame. Et siis valisime raikiga igasugu asju kokku. Koju jõudes olime surmväsinud, aga läksime austraalia "ark'i". Peaaegu kõik oli kaasas välja arvatud elukoha kinnituse luba.Frank peab meile kirjutama tõendi pmst et me elame WAs ja auto on meie nimel. Lisaks tuleb teha lisakindlustus mis mingi 250 taala. Tänase päeva lõpuks kui mu rahakott oli tyhi, sest ma plekkisin algul ise kõik kinni ja pärast teised maksavad tagasi. Kokku läks tna 460 taala. See teeb 115 näkku ja tydrukute näoilme oli selline, et neil ei ole seda. Ja muidugi on meil veel ostmata kytus ja söögikraam kaasa. Ja kindlustus. Pmst kulutame kahe päevaga 15 tuhat näkku. Jää või veel siia ja tee tööd, sest raha sai hetkega otsa. Tydrukud tulid koju ja Ben oli nendega. See vetelpäästjatyyp. Nad käisid tna liivatyydidelt alla laskmas ja ookeani ääres surfamas natukene. Yhesõnaga nautisid austraaliat jälle natukene. Eks eike kirjutab ise juurde kui soovib..
Ben rääkis meile põhja mineku ohtudest. Eks me täna õhtu otsustame kus ja mis ja kuidas edasi liigume. Kuna me raikiga tna vaatasime finantseisu, siis saame lubada endale max 2 nädala pikkust puhkust. Aga yks on suht kindel. Praegu põhja ja Shark Bay. Seal puhkame. Edasi ei tea, sest meil siin plaanid muutuvad kiiremini kui tavaliselt. Sest tydrukud teevad omi plaane ja mina raikiga omi ... ja siis me peame need kokku sobitama.
Aga me saame sellega hakkama kui arvestada kõikide soove ja loobuda vahel omadest.
Nyyd oleme kokanud yle tunni ja koheselt võtame ette piduliku söömaaja. Plaanisime siis: Ahjukartul pannil, sibularõngad peale, kastmene leemekene põhjas, sealihaga kaetud, kõrvale kurgi ja tomati salat hapukoorega(sarnaneb hapukoorega), seal veel roheline sibu ja kõrvale veel seeni. Pärast Ouzo kõrvale ehtsalid, nagu eestis tehtud keeduube soolaga. See oli niivõrd eesti kui me kokku suutsime mõelda, sest eesti toitu on siis väga vähe. Rõhk loomalihal ja kalal ja puu ja juurviljadest rääkimata. Praegugi peaks kartuli pehmeks saamiseks keevitusaparaati kasutama. Niiet homme, kui me kõik ärkame ja oma Jenna't pesema hakkame, siis saate juba uusi lugusid...

Ma olen avastanud et mu sissekanded on alati kuidagi pikad...:D
Ja siis pilte Jenna'st

ALARI KASVAND






3 comments:

  1. Aga millistest ohtudest rääkis Ben sõidust põhja poole???

    ReplyDelete
  2. Ausalt ka: Puu otsast kukkuvad karud ja suured hyppavad konnad!

    ReplyDelete
  3. üliseksikas auto :D aga ma ei saa aru, mis krdi magnetid teil seal alumisel poolkeral on, et pooled mu tuttavad Austraalias on või plaanivad minna :D nagu muid riike poleks enam olemas.. :D

    ReplyDelete