Wednesday, November 24, 2010

Inimesed

Eilne päev algas lodeva töötegemisega. Kõpitsesime maja all seinalaudu sirgemaks. Frank ise oli ka alguses seal. Näitas kuidas peaks asi olema ja siis demostreeris seal oma remondimehe oskusi. Mis on vahepael nii naljakad. :D Rahulikult tegime, istusime ja siis tegime jälle natuke. Siis sõime lõunat pikalt ja läksime tagasi. Siis tuli F kogu oma elektritööriistade varuga kohale ja hakkasime verandalaudu parandama. Paar klotsikaest oli puudu , et oleks perfektne. Frank ise oli ka lõpuni abistamas ja kella 4ks oli valma. Mis seal ikka. Läksime tavapärase tegevuse juurde. Läksime randa surfama. Võtsime yhe saksa tydruku ka kaasa. Oleks mõlemad võtnud, aga yhel oli töövestlus. Vist saab sinna tööle, aga see on põhimõtteliselt nagu McDonaldsisse minek. Ei soovitanud eriti. Randa jõudes oli selline tuul ookeanilt. Jõhkers.
Lained isegi ei olnud nii suured, aga lihtsalt ei suutnud lainetest läbi murda. Energia kulus lihtslt vees mässamisele ja kui kaldale vaadata, siis oled juba lainetega paarsada meetrit eemale triivinud. Ei hakanud yle tunni aja rabelema seal. Läkisme viisime saksa tydruku ära ja jäime sinna natuke juttu ajama. Aga ega kaua olla ei saanud, sest vaja hakata õhtusöögiks valmistuma. Enne seda rääkisin Ema- Isaga skypes. Pikk kõne, sest oli esimene kõne koju. Samal ajal hakkas rahvast Franki juurde saabuma. Ta oli kutsunud kõik hotellielanikud ka õhtusöögile. Ja lisaks veel 2 sõpra.
Sellest õhtust võiks ma kirjutada terve pika raamatu. Kogu nende mõtteterade ja erinevate inimestega. See oli meeldejääv õhtu..
Yhel itaalia tydrukul oli synnipäev ka. Ta oli 27 aastane ja töötas merepõhja uurimise kallal. Siis oli siin yks Indiast pärit Kanada tydruk, kes töötab ravimitööstuses. Yks naljamees oli Franki sõber James, kes teeb kodus õlut ja omab siin linnas kunstigaleriid. Pärit ise inglismaalt. Väga andekas mees ja tegelenud paljude asjadega. Teine Franki sõber oli elupõline kalamees, kes isegi rääkis kalurilaeva kapteni oma slängis. Siis oli Jo, kes on pärit samuti inglismaalt, aga abiellus siin 20 aastat tagasi Tyrgi mehega ja nyyd omab firmat, mis tegeleb suurfirmade omanikele puhkuse andmisega. Vanem härrasmees väga laia vuntsi ja soniga. Tema oli ilmselt siin seltskonnas kõige targem. Ta oli näinud elu ja palju lugenud. Tal oli vastus peaaegu kõigile kysimustele. Tegelenud on rahvusvahelise uurimisallveelaevade firma esindajana yle maailma. Ja lisaks veel mitu minu asja.
Siis oli loomulikult mina ja raiki. Ja Mr. Frank Kruta isiklikult. Kõik need lood, mis inimesed rääkisid ja mida nad näinud on. Mida kogenud ja kui hullu elu elanud. James ja vuntsidega mees hakkasid õhtupoole laulma. Meie kitarr läks asja ette ja pärast isegi suupill. Nad kahekesi mängisid ja laulsid nii, et kõik kes meie verandast allapoole jäid, ilmselt magada ei saanud. Frank ise ka rääkis uusi lugusid. Midagi sellist, mida me veel kuulnud ei olnud. Ja oi kus tuli sealt ikka kraami. Hull mees! :D
Sõime seapraadi ja jõime veini. Kõik oli nagu välja lõigatud kuskilt filmist, sest sellist asja oleme ainult seal näinud. Kõik see olemine ja elu ja erinevad inimesed. Tegime palju plaane. Yhesõnaga meil tuleb väga tegus kuu. Igasugu vahvaid asju on plaanis ja ma ei jõua juba ära oodata.
Magama saime kell 3 vist. Kui vuntsidega onu viimasena lahkus. Keerasime tuttu ja hommik oli raske. No ei olnud seda rammu, et maast lahti saada. Kell oli juba 9. Frank alustas kell 6 hommikusöögi tegemisega. Ta isegi ei viitsinud midagi poolnaljaga kobiseda, et mis me nii kaua magasime. Sest ta oli ikka jumala väss. Me raikiga surime veel natuke aega ja siis kukkusime õlivärviga plötserdama. Tasakesi.... Isegi kilpkonnad vuhisesid mööda joosta vahepeal ... :)
Kell oli pool kaks kui kõht tyhjaks läks ja lõunat tegema läksime. Vanapoiss aga oli voodis ja magas natuke järgi. Pärast lõunat tuli ta korraks meie tööd vaatama ja ytles väreleva olekuga seistes. " A bit fuck'd today! " Ja läks poodi.
Aga kõik need inimesed, kes siin eile olid, kõik meenutasid kedagi. See on imelik kuidas me leiame inimestes midagi nii äratuntavat. Kas siis välimuises või iseloomus, kõneviisis, lauluhääles. James on meie Eesti Jürgen Jõgeva. Laulab ja on täspelt see, kes ta on. Kirjeldamatult sarnane. Jo on Liisu ema Anita! oleme Vuntsiga mees oli Miaagy ja Paabu segu. Oleme leidnud veel selliseid inimesi, keda võib segi ajada. Teet Suurkivil on ka oma koopia siin olemas. Pärit Uus-Meremaalt. See on imelik... Aga samas on äratundmisrõõm :)