Friday, November 12, 2010

Anekdoot

Eestlane, inglane ja sakslane lähevad hommikul kell 5 põllule tööle...
Tegelikult asi nii naljakas ei olnud. Vähemalt alguses mitte. Ärkasime jälle kell 3.45 yles ja suundusime töö poole. Mina ja raiki olime täna siis vanad olijad ja pidin auto ette seadma ja asjad pakkima ja vaatama, et uutel oleks ikka kindad ja vesi ja muu mant. Autos ytlesime uutele ka. Et õppige täna ära mis teha ja kus kaugel see töö on . Sest see on meie viimane tööpäev. Jah! Minu ja Raiki viimane tööpäev. Aga selleni jõuan varsti.. .Siis tööle jõudes seletasime natuke ja hakkasime vahetustega tegema. Et kes saab lebo otsa ja sõidab traktoriga. Kõigepealt panime sakslase pulti. Sakslane on tegelikult kõva neli poiss, aga selja taha ei oska vaadata ja kipub eest tormama ja siis me peame jooksma nagu lollid nende kaigastega. Aga siis lihtsalt peab veel hõikama ja suunama. Lisatöö meile. Inglane töllerdas yldse kärusabas. Tema kord oli keskmine riba korjata, kus midagi eriti pole ja saab teisi aidata. Aga hui ta seda tegi. Meil oli viimane tööpäev ja me pidime rabama nagu hullud. Õnneks ilm oli täna tuuline ja jahedam. Aga seda ainult hommikul. Ma olin juba kergelt pahaseks saamas sakslase peale, kui oli minu kord sõita. Siis tegin eeskujulikult ja näitasin kõigile kuidas peab. Siis oli inglase kord. Ja mis te arvate kui palju ta aru sai. Mitte karu võmpagi...
Oi kui kurjaks ma sain. See inglane... Noo ei olnud kõige pädevam prill. No ei ole kõige teravam pärl karbis. Noo ei ole kõige teravam kriit topsis. Puhta loll on. Päeva lõpuks sai isegi saksale tema peale pahaseks ja peksis vihast kaikaga vastu käru, et see liikuma hakkaks. Siis jooksis ette ja näitas, et liigu kiiremini ja siis niisama oli kuri. Siis oli juba meil naljakas, sest teadsim, et need kaks töötavad edaspidi koos. Ma nii armastan intelligentseid inimesi. Kahju kui harva kohtab. Aga see oli meie viimane tööpäev. Pärast seda on jube suva mis saab sellest kaikaärist siin põllu peal. Enne lõppu kui hakkasime põllu teisest otsast tagasi sõitma, siis ei osanud pädev prill 7. käiguga kohalt minema minna ja suretas põt-põt’i välja. Siis saksa teadur põletas starteri läbi ja ma ei osanud muud mõelda, kui ainult natuke naeratada. Sest mina sõidan kell 5 varahommikul minema. Ja minu pärast võib see inglane seda traktorit tõmmata ka. Ja sakslane kaikaid loopida.
Tulime koju ja koristasime Jenna. Pakkisime asjad.

Nyyd siis asjast. Juba teine tööpäev oli nii, et peas liikusid mõtted, et seda me kyll kaua enam ei tee. Kolmandal päeval oli mõte, et 2 nädalat teeme ära ja siis minekut. 4. päeval oli mõte, et nädal ja vehkat. Tydrukutele ei öelnud esialgu midagi. Plaane oli mitmeid. Aga praegu jäime yhe variandi juurde. Me ei tee enam siin kuumusega sellist tööd ja liigume alla. Ja alt idaranniku poole kunagi. Vahepeal teeme kuskil tööd ja võtame jõulud ja aastavahetuse vastu. Sest kui arvutada, siis ma saame siin ainult praegu 12,5 dollarit tunnis. Sealt maksud maha. 30 %... Seda tööd, mida meie praegu tegime. Ei teeks ma 100 taala tunnis ka. Kui läheks kuskile mujale ja peaks kasvõi oma majutuse ja söögi ise maksma, siis oleme ikkagi plussis. Ma ei saa aru , kuidas siin kohalikud töölised seda ära ei suuda arvutada. Hambutu ben näiteks joob oma palgast 200 taala kuus maha ka... Siis ei jää midagi ju järele.

Käisime siis tydrukutele mõtte välja ja nii suuri silmi ma polnud raiki veel eikel näinud.. Nad olid just harjunud siinse eluga ja kõik oli vinks vonks kuni selle hetkeni, kui nad palga kätte said natukese eest. Ja see tegi 8 dollarit tunnis. Sealt olid maksud maas. Aga elamine on tasuta. Raha ei kulu. Siiski seda on väga vähe... Aga neil oli juba kindel plaan, et ikka suurlinna ja aastavahetuseks pidu-pidu. Ja lennupileti variant oli ka uuritud juba... Seega...
Siin lähevad meie teed lahku. Mina ja Raiki läheme lõunasse ja vaatame mis elu toob. Ilmselt toob selle, mis mul isa pakkus. Aga tydrukud jäävad viieks nädalaks veel siia. Ja siis lendavad siit idarannikule. See on neil juba viimased kuu aega peas.... kuldne ja kytkestav idarannik :D:D See on võimalus neil paar kuud ise hakkama saada. Sest praegu me ikka teeme liiga palju nende eest ära. Ma olen kindel, et nad saavad hakkama, aga kui ellu eile kysis hämmingus, et kuidas te need numbrid saite, et mis tunnis saate ja palju elamise peale kuluks. See on lihtne 2 klassi korrutamine jagamine. Ja Eike mässas eile yle tunni inernetis, et panga asju korda saada. Seal oli nii raiki abi vaja ja lõpuks ei jõutud ikka kuskile. Aga looooomulikult saavad hakkama. Pärast seda, kui nad seda blogi loevad, siis kindlasti teavad, et saavad! :D:D Aga kui nyyd veel numbreid kokku panna, siis Ellukene... Ja Eiksukene... Midagi teile teemoonaks. Kui te teenite siin 8,8 dollarit tunnis pluss maksud, mille te saate alles eestis kätte. See teeb 70,4 dollarit päev ja te olete kokku 5 nädalat. See teeb 5x7=35 päeva. Mis teeb kogupalgaks 2464 taala. Aga kui nyyd meenutada lepingut, siis minu arvutuste kohaselt saate te lõpuks kätte enne ära minekut umbes 1800 taala ja sealt lennupilet 450 taala maha teeb 1350 taala. Siit lennujaama ja ka idarannikul on lennujaam kaugel linnast. See teeb ilmselt takso ka. Järel 1300 taala. Syya peate ka ostma esimese kolme päeva jooksul kindlasti. See teeb 1200 taala ja majutus on ka veel. Järele jääb 1000 taala. Kui te tahtsite kohale jõuda enne kahekymnendat, siis vasus sellele võrratusele... Teil on 1. Jaanuari hommikuks kerge MIINUS :D m.o.t.t.
Me raikiga yritame broome’ist kedagi leida, kes vb tahab kyyti perthi poole. Saab kytuse neljaks jagada. Ja saab uute inimestega tuttavaks.

Seda me räägime, et seiklused alles algavad. Ja nyyd siis tuleb vb juba topeltpostitusi. Nii siit kui sealt poolt austraaliat.

Olege kallid ja ärge palun jää peal libisege...

Alari Kasvand

2 comments:

  1. :) Kahju veic, aga keep smiling:) Minule jätsite kõik hea mälestuse...
    Tahax muide mainida..ja seda kõigile, kes seda iganes loevad..see on Aussis teglt väga tavaline (vähemalt minu kogemusest), et neil lihtsalt on odavaid neegreid vaja ja selleks nad neid backpackereid siia meelitavadki. Neid petuskeeme, agentuure ja firmasid, kes mulle on taolisi asju proovinud 2 nädala tööotsimise jooksul pähe määrida, ei jõua kahe käe sõrmedelgi üles lugeda. Ja samas kuulen A
    aussidelt, kuidas teenitakse (lihttööga) 2000-6000 taala nädalas. No ei ole päris aus mäng. Karm maa, karmid reeglid...

    ReplyDelete
  2. Just tõmbasin kurvist välja ja nüüd vaja õõtshoov vahetada...

    ReplyDelete