Thursday, April 14, 2011

Tydrukte nadal Sydney's

Sydney lennujaama joudsime esmaspaeva (4.apr) ohtul u 11 paiku ja esmakordselt oli meil ka keegi lennujaamas vastas!:D Paris hea tunne vahelduseks! Meid tervitas meie jarjekordne (hetkel siis neljas) couchsurfer. Oleme couchsurfingust varem juba raakinud ka, aga kui see jutt vahele on jaanud, siis arvatavasti saab vikipeediast vaga hea vastuse, mis see couchsurfimine on. Igaljuhul oli meie uueks majutajaks vaga tore ja abivalmis merevaalane Sean, kes meil lahkesti oma luksuslikus korteris Sydney kesklinna vahetus laheduses oobida lubas. Meil oli Elisega kahepeale oma tuba ja oma vannituba kasutada.Seekord oli siis vaade meie r6dult Sydey ooperimajale ja kuulsale Harbour Bridge'le.(Sadama sillale) Vaga monus oli vahelduseks jalle sellist luksust nautida! Muide, tema ei pea selle korterti eest sentigi maksma - seda teeb merevagi! Pean kohe ka ara mainima, kahjuks suutis mind Melbourne'i vaga.. Euroopalik kliima haigeks teha ja selle tottu me nii tihedat kultuuriprogrammi kui Melbourne'is ette ei votnud, siiski nagime palju ja kaunis Sydeny jaab kindlasti meie malusoppi kauaks-kauaks.
Esimesel paeval - teisipaeval - laksime loomulikult kohe kuulsat ooperimaja vaatama. No oli alles turiste! Fotokad pl6ksusid iga nurga peal. Aga seda ei saa ka muidugi pahaks panna,sest no.. midagi erilist selles majas ikkagi on.. vaatad ja vaatad ja.. tahakski vaatama jaada! Nii ilus ja eriline on see maja kuidagi. Olen kindel, et ma ei ole veel yhtegi maja nii palju ja nii suure lummusega vaadanud.
Olime siis koigest paar tundi linna peal ringi vaadanud, kui jooksime taiesti kogemata otse Sydney ooperimaja ees kokku eesti poistega! Lihtsalt eesti keel jai korvu ja nii me neli eestlast seisime siis tuhandete kilomeetrite kaugusel kodusest Eestist otse yhe Austraalia t2htsaima vaatamivaarsuse ees ja vahetasime oma Austraalia muljeid. Kiiresti kujunes lihtsalt tutvusest soprus ja suhtlesime nende kuttidega terve meie Sydney aja vaga tihedalt. Vedasime nad isegi ''Kodus ja v66rsil'' filmimis kohta kaasa:) , aga sellest natuke hiljem.

Kui olime oma esimese paeva Sydney's jalutades edukalt ohtusse veeretanud, oli aeg tagasi koju minna (huvitav, mitu erinevat ''kodu'' meil siin Austraalias juba olnud on..:) Seekord siis meie luksuslikku korterisse, kus Sean meid juba ootas, sest tal oli meile vaike yllatus. Nimelt viis ta meid sellel ohtul otse linna sydames asuvasse vaga korgesse majja, mille 36. korrusel asus baar. Vaade sealt oli ohtutuledes Sydeyle - v6rratu. Muide, selles kohvikus tootas jallegi yks eesti tydruk! Siis tundus kyll, et Sydeny on vist eestlasi tais:D

Yheks meeldejaavamaks kohaks, kus me muidugi kaimata ei saanud jatta, oli 1932. aastal valminud raudne sild - Harbour Bridge. yle sillakaare sai tegelikult ka ronida ja seda voimalust seal paljud turistid ka kasutasid. Meie leidsime, et me selle nimel me oma rahakotti u 200 dollari v6rra kergendama ei hakka ja usun, et oigesti tegime, sest ka see vaade, mis meile koigest 19 dollari eest sillal oleva platvormi pealt avanes, oli vaga kaunis.

Reedese paeva vottis meie majutaja Sean toolt vabaks ja veetis selle meiega. Sellel paeval nagime Sydney teist nagu - nimelt soidsime kesklinna piirkonnast veidi kaugemale Bondi Beachile kaunisse ranna22rsesse rikaste elamurajooni, kus inimesed ka praegu veel rannamonusid naudivad. Kaunid kaljud, ookean ja yldse vaga kaunis loodus. Panime Elisega tahele, et kui Melbourne oli taiesti nagu migi Euroopa suurlinn (just ahritektuuri ja kultuuri, aga ka kliima ja looduse poolest:D), siis Sydeny on ikkagi jalle Austraalia moodi. Need palmid ja helesinine ookean kohe ei lase Euroopa peale moelda. Kui siis mingite vahemerepiirkonna suurlinnade peale. Ka arhitektuur meenutas Sydeys pigem mingit lounapoolsemat suurlinna. Muide, Sydneys on yle nelja miljoni elaniku ja hommikul yhest linnaotsast teise soitmiseks kulus Seanil u 3 tundi.. Pole just Tartu.

Kuna ohtul saabus Seani tema perekond kylastama, siis pidime paariks ooks backpackerisse kolima, aga ta lubas meil kohe, kui tema vanemad tagasi lahevad, saame jalle sisse kolida:D Aga backpackeris oli ka tore, sest laksime sinna samasse backpackerisse, kus meie eesti poisid (Viljo ja Janno) meid juba ees ootasid. Ja nalja ja naeru jatkus kauaks, sest need kutid olid ikka sellised naljavennad, et naerdes ununes haiguski korraks ara:) aa, yks huvitav asi veel - nimelt kohtusime seal samas backeris yhe saksa kutiga, kellega me esimest korda Perhis rahakorjanduse too ajal kohtasime ja hiljem jallegi taiesti kogemata Geraldtonis mingi poe ees nagime. Nii et nyydseks oleme oma Aussi-tripi ajal juba kolm korda selle kutiga taiesti kogemata kokku jooksnud! Austraalia ei olegi vist ikkagi nii suur?? :D

Reedel oli meil plaanis kylastada yht Sydney ranna22rset linnaosa Manly't, sest elasid meie sobrad Brasiiliast, kes meid sinna kylla kutsusid. Selleks soitsime praamiga u 40 minutit. See vaade, mis praamilt Ooperimajale ja Sadamasillale avanes, oli taaskord vaga meeldejaav..Oli juba
paikeseloojang ja Sild tundus kaugelt nagu migi paradiisivarav voi midagi sellist:) vaga ilus igal juhul! Ja nii palju fotokaid yhe vaikese praami teki peal pole ma vist kyll nainud.

Manly oli minu meelest nagu taiesti eraldi linn - oma peatanav, poed, hommikune turg..Pohiasi oli siiski see kaunis rand, mille ymber sealne elu keerles. Sydey koosnebki Eesti moistes nagu vaikestest linnadest, mis on koik yhe suure nime - Sydney - alla pandud.

Laupaeva ohtuks oli meil vaga huvitav kuluuriprogramm - kuna koik (meie elluga ja meie eesti poisid Janno ja Viljo) olid natuke t6bised ja vasinud ja keegi eriti pidutseda ei viitsinud, aga elasime me siiski Sydney pohipeopaigas King Krossis, otsustasime siiski natukeseks linna peale ooelu vaatama minna. No.. vaga palju purjus noori, nii austraallasi kui ka vaga palju noori Euroopast, sest selles linnaosas oli kyll mingi miljon Backpackeri hostelit - koik ilusti reas ja enamik pilgeni tais. Meie seadsime oma sammud aga tavaparase klubi voi pubi asemel hoopis transvestiitide pubisse:D Et jalle midagi uut ja huvitavat naha. Selleks, et sinna yldse sisse saada, oli vaja paris palju andmeid kirja panna (nimi, aadress, e-mail!) Kuid kui lopuks sisse saime, oli vaatepilt 2ge - laval oli kolm naiseks riietatud meest..(kes nagid tegelikult yllatavalt naiselikud valja!) Tantsisid seal ja liigutasid suudnagu laulaks ka, paris age oli vaadata. Samas vaatad korvale, siis naed, kuidas esmapilgul taiesti tavalised ylikonnas pereisad ajavad transvestiidiga mesijuttu. Natuke imelik oli vaadata kyll. Aga noh.. eks inimesi ole igasuguseid ja koiki tuleb aktsepteerida. Igal juhul oli meile see huvitav kogemus. :D Poisid tahtsid kyll sealt kiiremas korras minema pogeneda, sest neile need seelikutes mehed vist ikka vaga ei istunud:D

Pyhapaeval otsustasime Elluga Austraalia muuseumit kylastada. Tohutusuures muuseumihoones oli mitmeid erinevaid naitused, millest yks huvitavam kui teine. Veetsime seal kyll yle kolme tunni, aga siiski jai palju vaatamata, sest see oli lihtsalt niiiii suur. Mulle meeldis vaga naitus paradiisilindudest, ent mu lemmik oli aborigeeni kultuuri naitus. Lisaks vois seal veel naha Austraalia loomi, linde, putukaid. Seal oli naitus dinosurustest ja vaariskividest, vois vaadata looma skelette - ntks elevandi voi kaelkirjaku elusuuruses skelett ja no.. ma ei tea, seal oli KOIKE! Ja see ei olnud ainult, et vaata mingeid pilte - seal oli palju puutetundlikke ekraane, helisalvestisi, telekaid jne. Lastenurk oli ka, kus Ellu mingi aborigeeni maski meistedas:D

Nii, ja viimase paeva jatsime Summer Bay kylastuseks. Kui ma Eestis suvel kellelegi mainisin, et lahen Austraaliasse, siis paris paljud kysisid, et ''oh, lahed sinna 'Kodus ja voorsil' naitlejaks jh?'' Nyyd siis laksimegi:D Stseeni me kahjks siiski ei saanud, sest sellel paeval ei toimunud isegi filmimis seal, aga me ei lasknud sellest ennast sugugi heidutada. Ikkagi tegime seal paris korraliku fotoshootingu ja no see tunne, et oled selles ''Kodus ja voorsil'' rannas, oli ikka lahe:D Kui kunagi seda Eestis jalle telekast vaatan, saan moelda, et olen seal kainud:D

Kui nyyd Melbourne ja Sydeyt vorrelda, siis esimesed sonad, mis Melbsi kohta pahe tuleksid oleksid .. huvitav, kultuurne ja vaga kauni arhitektuuriga linn. Sydey kohta oleks esimene sona Ilus..sest toesti see Ooperimja ja sild on ikka vaga ilusad ja kuidagi erilised. Sydey on lihtalt kaunis linn, nii palju lahesoppe, mida aaristavad tillukesed kohvikud ja ylikallid restoranid, samas kui natuke auto voi praamiga soita, jouad palmide ja helesinise ookeaniga randa.. Ilus! Melbourne ja Sydey on taiesti erinevad linnad ja ma ei oskagi oelda kumb mulle rohkem meeldis. Olin muidu kyll varem mitmete inimeste kaest kuulnud, et ''kui sulle Melbourne meeldib, siis ei meeldi sulle Sydney ja vastupidi'' Aga meil Elluga kull nii ei olnud - meile meeldisid molemad. Ja molemad jaavad kauaks meie malusoppi. Moned linnad on, mida kylastad ja unustad need oige pea aga Melbourne ja Sydney on linnad, kus kaid korra ja tahad sinna kindlasti kunagi tagasi minna.. Loodetavasti kunagi veel jouame seda teha..

Paregu seadsime oma sammud aga hoopis Uus-Meremaa poole, kus me nyyd esmaspaeva ohtust (11.aprillist) oleme. Ja juba praegu voin oelda, et see on super riik! Aga Uus-Meremaa kohta juba jargmises blogis! :)

Meie r2ndamine ei ole veel sugugi labi!
Paikeselist kevadet!! :)

PS: Leidsime ka Manley kohalikust klubist uue teisiku! Seekord siis M2rt Avandi! Kylje pealt tapselt tema!! :)