Tuesday, April 26, 2011

Tüdod NZ

Hei hei! Suured tervitused imeliselt Uus-Meremaalt!! Praeguseks oleme siin juba yle n2dala olnud ja muljed on suuurep2rased! 12.nda p2rastl6unal maandusime Uus-Meremaa suurimas linnas, Aucklandis. Ega alguses ei saanudki v2ga aru, et teises riigis oleks olnud..inimesed, keel ja yleyldse asjade korraldus on ju t2itsa nagu Austraalias. Lennujaamast v6tsime bussi ja peagi olimegi kesklinnas. Leidsime endale hosteli, kus 3me oo eest ka 2ra maksime. Retseptsioonis v6ttis meid vastu eriti s6bralik maooriverd mees. Hostelis ringivaadated leidsime reklaamlehe, mis pakkus seljakotir2nduritele tasuta Aucklandi yhep2evast tuuri. Meile sobis! J2rgmisel hommikul ronisime siis mingisse oranzi bussi, kus ootas meid v2gagi rahvusvaheline seltskond ja eriti aktiivne giidipoiss. S6idutati meid siis igatipidi ringi, r22giti huvitavat juttu ning p2eva tipphetk oli v2ike jalutusk2ik Auclandi sillal. Ja mitte yldse seal, kus autod liiguvad, vaid phmt m66da reilinguid ja me olime kenasti trossi kylge kinnitatud juhuks kui sillake kokku otsustab variseda. Meie jalutusk2ik viis meid silla keskel asuvasse kabiini, kus soovjad benji hypet sooritada said. Meie Eikega otsustasime selle maiuspala nata hiljemaks j2tta, aga ausalt, juba selle vaatamine andis omaette adraniili laksu. M6nuSs!! Igatahes j2rgmine p2ev tegime natuke shopingut ja 15.da hommikul alustasime oma Kiwi Experience reisi! Kiwi Experience on firma, mille alluvuses on tohutult palju rohelisi busse, mis backpackereid m66da seda imeilusat riiki s6idutavad. Buss s6idab l2bi ilusaimate rahvusparkide, viib meid parimatesse linnadesse ning n2itab huvitavamaid kohti. Ka majutus broneeritakse alati ilusti bussijuhi poolt 2ra, nii et ka sellega pole probleemi. Samuti saavad Kiwi Ex. reisjad erinevatele tegevustele p2ris m6nusaid soodustusi. Nii et k6ik v22ga hea! Bussijuht on ka ikka omaette tegelane:D Nii, mis me siis oma reisi jooksul teinud oleme..v2ga palju ja v2ga meeldej22vat! Esimene ekstreemne ettev6tmine oli meil White Water Rafting. See on siis kummipaadiga m66da k2restikulist j6ge s6itmine. Minule oli see s6it t2itsa tasuta, kuna ma osalesin Auclandis vahukommi suhutoppimise v6istlusel:D 28 vahukommi mu suus t6idki mulle auv22rse v6idu ning tasuta raftingu! Tubli mina:D Igatahes rafting oli vingee!! S6idu tipphetk oli 7 m joast alla KUKKUMINE. Just nii saab seda nimetada. Aga ellu me j2ime ja isegi ymber ei l2inud, nii et v2ga hea. Muidugi saime me endale k6ige hullema giidi, kes tegi veel v2ikseid lisategevusi, mida teised paadid mitte ei teinud. N2iteks pidime me yhel hetkel k6ik kuuekesi paadist v2lja hyppama ning yksteisest kinni hoides ussi moodustama...noo ja siis tuli muidugi k2restik ja sedasi me siis meie inimuss sealt k2restikust alla voolaski. Aga tegemist oli t6esti v2ga meeldej22va asjaga ja kindlasti on soov seda veel teha:)) Sama p2eva 6htul l2ksime aga maoorikultuuri avastama. Buss viis meid yhte maoorikylla, kus esimesena oli meil v6imalus n2ha t6elist ja p2ris hirmutavad maoori s6jatantsu. V2gagi aukartust2ratav! Naermine ja isegi naeratamine oli selle rituaali ajal v2gagi taunitav. Asi oli ikka p2ris t6sine. Peale seda kutsuti meid edasi ning siis saime tutvust teha nende kylaeluga. Kus nad elasid, kus nad toitu hoidsid, saime teada rohkem nende traditsioonidest ning ka kehamaalingute t2htsusest. J2rgnevalt saime aimu maoori tantsust ja laulus. Meile esitati v2ga kena kontsert umbes 10 maoori naise ja mehe poolt. Eriti meeldej22v oli nende rahvustants/laul HAKA! Selline v2gagi agressiivne ja j6uline esitus! Yleyldse olid maoorid v2gagi s6jakas ja eneseteadlik rahvus. Just sellep2rast on Uus-Meremaal valgete ja p2rismaalaste suhe hoopis erinev, kui see on Austraalias. Kui valged Uus Meremaale tulid v6itlesid s6jakad maoorid sissetungjatega p2ris k6vasti ning ei andunud alla nagu aborigeenid seda tegid. Maoorid v6itlesid endale p2ris palju 6igusi ja ei lasknud valgetel nende kultuuri, rahvust ja eneseteadvust h2vitada. Seet6ttu elavad valged ja maoorid praegu t2iesti s6bralikult koos ja maoorid on praegusesse yhiskonda ylih2sti integreerunud. Ja kindlasti on natukene asi ka selles, et maoorid on 22rmniselt kena ja atraktiivne rahvus. Aborigeenid on paraku siiski ysnagi primitiivsete n2ojoontega ja nii m6nigi neist meenutab p2ris tugevalt meile loomaajast tuttavat banaanis66jat. Aga see selleks.. Meie kultuuri6htu l6ppes tohutu suure 6htus66giga, kus said endale taldrikule kuhjata pea k6ike, mida hing ihaldab.. J2llegi v2ga tore kogemus, ehk natuke kommertslik, aga huvitav siiski. J2rgevatel p2evadel reisisime muudkui oma rohelise bussiga l6una poole. P6hiline vaade bussiaknast oli rohelineroheline kynklik maalapp, mida kaunistavad pisikesed valged karvased pallikesed, lambad ja muidugi palju m2gesid! V2ga ilus! Meie j2rgmine meeldej22vaim p2ev oli 18 km matk lumiste vulkaanide keskel(Tongariro Crossing)! Minu ja Eike jaoks oli see yks parimaid asju, mida me kunagi oma elus teinud oleme Ilm oli ka suurep2rane, t2iesti pilvitu! Kuigi jah temperatuur ei olnud just k6ige k6rgem ning ammuunustatud myts ja kindad tuli kasutusse v6tta. Samuti laenutasime endale korrlikud matkasaapad, sest tavalised tossud poleks meid kyll sellest teekonnast l2bi vedanud. Igatahes vaated, mis sealt avanesid olid lihtsalt imeilusad, t2iesti hingematvad! N2gime 2ra ka Uus Meremaa suurima ja ohtlikuma vulkaani, viimati purskas teine 1995 aastal. Nii et mitte just v2ga ammu! Vulkaan on siiamaani v2gagi aktiivne, sellele saime ise t6estust kui soojendasime tagumikku ning nautsimine vaateid auraval vulaanilisel kivimil. Raja teinepool polnud enam nii lumine ning vaated avanesid rohelisele kynklikule ja ysnagi lopsakale maalapile. Igatahes oli 8 tundi k6pimist igati seda v22rt ning isegi matkasaabaste poolt 2rah66rutud kand ei tundunud v2ga hull. P2ike kyll tegi minu n6ole natuke liiga aga see selleks :D Tegemist oli lihtsalt t2iesti unustamatu kogemusega! Meie j2rgmine 66bimispaik oli keset Uus Meremaa karjamaa alasid,seal ootas meid pisikene hubane puumajake j6e kaldal! Ei olnud seal televiisorit ega internetti. Ka dusi ja WC systeem oli harjumatult maal2hedane. Aga v2ga m6nus. 6htu veetsime kaminatuld nautides ning kaarte m2ngides. Hommik algas meil 1,5 tunnise joogaga. V2ga rahustav, hommikune p2ike ning j6ekohin! Joogatund l6ppes sellga, et meil paluti panna k2ed palveasendisse, sulgeda silmad ning m6elda, millele me t2nulikud oleme...oli millele m6elda... Peale joogat l2ksime puukyttega sauna(esineme, mida oma reisi jooksul n2inud oleme) ning peale m6nusat leili hyppasime j222222kylma j6evette! V2ga karastav! J2rgnevalt suundusime Uus-Meremaa pealinna poole, Wellingtoni! Sinna j6udsime paraku kyll 6 ajal 6htul ja hommikul oli v2ljas6it juba 7.Nii et palju aega meil pealinna avastada polnud. Kui meil oleks rohkem aega, siis Wellingtonis oleks v6inud teise p2evagi olla. Palju meie bussilt j2idki sinna. Aga siiski ei seganud hiline saabumine meie reisiprogrammi ning me otsustasme Eikega Wellingtoni muuseumi kylastada. Neljap2eviti oli see kauem lahti..9ni 6htul. Muuseam oli yllatavalt huvitav! N2iteks n2idati seal suurel ekraanil selle sama vulkaani purkset, mida eelnevalt oma pikal matkal n2gime! Ja samuti saime v2ikeses rappuvas mudelmajas aimu 5 magnituudisest maav2rinast! Juba see oli v2ga hirmutav, ma ei kujuta ette, mis veel 8-9 mag. on. Jube! Ja muide Uus-Meremaal on igal aastal umbes 1500 maav2rinat! 500dat neist tunnevad ka inimesed! T2itsa l6pp ju! J2rgmiel p2eval oli varajane 2ratus, asjad bussi ning siis praamile, mis meid p6hja saarelt l6una saarele s6itutas. 3 tundi praamis6itu m66dus magusal unemaal. L6unasaarel v6ttis buss suuna Abel Tasmani rahvuspargi juurde. Hollandlane Abel Tasman oli mees, kes selle kauni saareriigi avastas ning sellele nime andis! See rahvupark on Uus-Meremaa suurim ja populaarseim. Meie aga saime rahvuspargist ylevaate hoopis omamoodi...vaade avanes otse taevast! Sest just seal tegid Elis ja Eike oma esimene ja kindlastii mitte viimase langevarjuhyppe!!!!!!(3,5 km k6rguselt) see oli lihtsalt uskumatu..ebareaalne ja niiii 2ge! See polnud iseenesest yldse hirmus, me m6lemad arvasime, et hirm on palju suurem! Aga ei! Vb ka sellep2rast, et paljud meie reisikaaslased olid seda teinud ja k6igi muljed olid ylihead! Ainuke asi, mis oli natuke k6hedusttekitav, oli vaadata, kuidas Eike nagu kivi lihtsalt lennukist alla pilvedesse kukub:D aga mina olin j2rgmine ja varsti h6ljusime me m6lemad keset helesinist taevalaotust ja see oli lihtsalt V6IMAS! Ma yritan video ka blogisse panna, siis saate k6ik seda protsessi imetleda ja m6elda, kui hullud me ikka oleme :D Ja nii me siin vaikselt m66da Uus-Meremaad selles rohelises bussis reisimegi. Seltskond on ikka p2ris palju vahetunud. Meil on kyll tekkinud oma s6prusgrupp, kes pn phmt algusest peale meiega olnud. Enamus bussis on kyll Inglismaalt, aga paljud on ka Euroopast, nt Soomest, Rootsist, Saksa jne. Ka Taiwan ja Brasiilia on meie bussis esindatud :) Muidu on k6ik v2ga tore ja Uus-Meremaa on t6esti tohutult ilus riik ja 6nneks on meil n2dalake veel seda k6ike siin nautida ning siis s6idamegi tagasi meie "kodumaale", Austraaliasse! Aga jah olge tublid seal Eestis ja n2eme juba peagii!! K6igest kaks kuud veel.......Ja ma kardan, et praeguse seisuga ei tule me Eestisse tagasi suurte nubritega pangaravel, aga k6ik see, mida me teinud oleme, n2inud oleme ning kogenud oleme, teeb meist kindlasti yhed kuradi rikkad tydrukud! :)

Tsauuu! musid kallid! Ellu

1 comment:

1. nii ägee! tublid! :D tahtsin veel küsida, et põhiosa reisist (nagu see mägimatk, külades käimine, raftimine jne) olid kõik selle Kiwi Experience'i osad jh? ajate vägisi NZ isu peale:)