Thursday, April 7, 2011

Suurep2rane Melbourne!

Jah, Melbourne oli t6esti suurep2rane! Hoopis t2iesti teine keskkond, t2iesti teine maailm. Tundus, nagu oleks justkui Euroopasse sattunud. T2navaid kaunistasid imelised arhitektuurid, m66da trammir66paid s6itsid 19. sajandist p2rit trammipoisid, tuhanded t2navakohvikud pakkusid parimat hommikukohvi ning mitmed armsad kunsti-, k2stit66 ja hilbupoekesed kutsusid sisseaustma. Igatahes ilus linn oli ja see n2dalake oli meil nii tegus, et polnud ega magadagi. Sest Melbourne v22rib t6esti igakylgset avastamist.

Meie esimeseks 66majaks oli yks suur hipide maja yhes v2gagi kaunis linnaosas. Kui taksoga maja ette j6udsime, tuli meie majutaja meile vastu ning mainis, et v2ikese segaduse t6ttu 66bivad koos meiega ka kaks teist eesti tydrukut. V2ga huvitav, polnudki ammu eestlasi n2inud:) Igatahes toredad tydrukud ja veel toredamad majaelanikud. Aga nad oli k6ik seal ysnagi tegusaid ja ega me neid eriti palju ei n2inudki. Meie majutaja pidas oma kohvikut, mis v6ttis suure osa tema ajast ja m2gis ka b2ndis. Teisteks majakaaslasteks olid tal kuntsik ja fotograaf..nii et igati huvitav seltskond. Yhel 6htul viidi meid nelja eesti tydrukut kohalikku Vietnami restorani. Seal pidi olema linna parim riisinuudli supp...See resto pakkuski ainult seda yhte suppi, sa said kyll valida, kas tahad kana, veiseliha v6i millega iganes. Igatahes mina siis tegin eriti ekstreemse valiku ja v6tsin "erilise" kanasupi, mis sisaldas peale kanafilee ka muid toredaid kana organeid. Huvitav oli, kuid jah k6ik siiski alla ei l2inud:D

P2evasel ajal olime Eikega aga usinad turistid, kes k6ike, mida pakkuda oli n2ha tahtsid. Sai ikka erinevatel n2itustel k2idud ning kesklinna imelise arhitektuuriesindajatega tutvutud. Tihti oli t2navatel kuulda ka muusikuid, yks b2nd oli eriti meeldej22v. Ja mina v2gagi heast sydamest toetasin Melbourni noori muuskikud ja ostin lausa nende plaadi. Tubli mina! Ja et Austraalia kultuuripealinna kylastus ikka piisavalt meeldej22v oleks, ostsime piletid ka Riverdance'le. Ma m2letan, kui kustumatu mulje nende tants mulle 10 aasta eest Saku Suurhallis j2ttis ning ka nende praegune esitus polnud midagi v2hemat kui suurep2rane. Muidugi seekord oli kontsertpaigaks imeilus, kullatud ja igatipidi kaunistatud teatrimaja Melbourni sydalinnas. ILUS!!!

Saime kokku ja Jenitieniga, kes oli meile armsaks saanud juba Surfers Paradise Larry aegadest. Igatahes t6esti oli nii hea n2ha kedagi, keda sa juba tead, kes pole v6hiv66ras ja kellele sa ei pea hakkama r22kima seda sama juttu.. kus me tuleme ja kes me oleme ja miks me yldse siin oleme...Temaga l2ksime Hiinalinna maitsma kohalikke hiina pelmeene..Kutsutakse dumplingkuteks..aga tegelikult on t2itsa sellised nagu meie pealinna pelmeenid :D Ainult neid syyakse soja kastmega. Ja peale m6nustat 6htus66ki vedasime Jeniteni aga Melbournis asetleidva rahvusvahelise kom66diafestivali raames toimuvale kahemehe kom66dietendusele. P2ris naljakas oli, oli oma 15 doltsi v22rt kyll.

N2dal l2ks kiiresti ja tegusalt, reede 6htu oli meil plaan taakord veeta Jentieniga. S6itsime siis rongiga kuhugi kaugele melbourni eeslinna, kus Jentien meid juba ootas ning sealt v6tsime koos bussi ja varsti olimegi Melbourni suurima ylikooli yhiselamu juures. Kus me siis koos eriti rahvusvahelise seltskonnaga meie Melbsi ainsat reede6htut t2histasime! V2gev oli.

Laup2eva hommikul kolisime 2ra ka meie toredate hipide juurest ning j2rgimiseks 66bimiskohaks oli Melbsi rannarajooni backpacker. Panime rutti oma suured kotid hostelisse nind v6tsime kibekiirelt trammi, et j6uda oma esimesele Austraalia jalgpalli m2ngule. Hiiglasuure staadioni juures ootasid meid juba Manangatangist tuttav Timi 6de Lorelle ja tema poeg. Nendega oli juba Manangatangis eelnevalt kokkulepitud, et l2heme koos laup2eval jalgpalli vaatama. Lorelle oli ka n6. klubiliige ning t2nu temale saime VIP alasse istuma. Olime staadionile ikka eriti l2hedal. Tore oli osa saada austraallasste t6elisest rahvusspordist! Pealtvaatajate seal oli nii pisikesi f2nnikostyymidesse riietatud j6nglasi kui ka 70ndates veetlevaid prouasid. Austraalia jalgpalli armastavad k6ik! Kahjuks meie meeskond kyll kaotas..6igemini sai t2iega p2he! Kaotas peaaegu 90 punktiga...:( aga v2gev kogemus oli ikka! Me olime osa tervelt 45 000 inimesest!

Pyhap2eval polnud taaskord mingit magamist ja niisama molutamist, hommikul kell 7 yles, trammiga linna, linnast rongiga Melbourni k6ige kaugemasse linnaossa, et sealt Jentieniga koos yhte loomaparki s6ita. Healseville sanctury' sse nimelt. See linnaosa kuhu me rongiga s6itsime oli yhtlasi ka Jentieni koduks. 6nnelikud inimesed, kes seal elavad. Elumaju ymbritsesid vihmametsad, m2ed ja nii v2rske 6hk!

Loomapargis elutsesid meile juba ysnagi tuttavad austraalia loomad ja linnud. Ja kuidagi 6nnestus meil tunnikeseks lausa giidit2di saada. Mis oli t2itsa tasuta ja igati t2nuv22rt. R22giti meile siis dingodest, erinevatest lindudest ja muudest Austraalia myrgistest ja mitte nii myrgistest elukatest. Igatahes v2ga huvitav oli. Muidugi olid minu lemmikud koaalapoisid, kes oli endiselt lihtsalt niiii armsad, et pakiks kohe heameelega yhe endale Eestisse kaasa. Aga jah ega neid numpsikuid mujal maailmas loomaaedades ei n2egi...ainult Usas pidi olema yks loomaaed, kuhu neid vaatama saab minna. Nii, et kui kellegil on tahtmine kunagi nad ise oma silmaga 2ra n2ha, siis tuleb igatahes ette v6tta p2ris pikk reis. Loomapark ise oli ka v2ga m6nus, loomadele oli v2hemalt v2gagi elamisv22rne keskkond, mitte nagu meie elevantidel Tallinna loomaajas..

Kui loomakesed yle vaadatud ning erinevad etteasted l2bi k2idud oligi aeg koju minna. J2tsime Jentieniga taaskord hyvasti ning leppisime kokku, et j2rgmine kord n2eme juba Eestis :) ... Kui oma hostelisse j6udsime olime surmv2sinud, seljataga oli yks kuradi tegus n2dal ning ega me muud ei teinudki kui pesime natuke pesu ja l2ksime siis magama. Hommikul taaskord vara yles, pakkisime asjad kokku, panime kotid hostelisse hoiule ning l2ksime veel viimast korda Melbourni avastama. Kuigi jah k6ik oligi juba enamv2hem avastantud, tuiasime niisama natukene linnas veel ringi, k2isime yhel n2itusel, nautsime t2navakohvikus kuuma sokolaadi ja varsti oligi aeg tagasi hosteli pooole liikuda. Kella 19.15 ks olid meil broneeritud bussikohad lennujaama.

Enne syda66d olimegi juba Sydneys. V2gev! Meie Sydney majutaja tuli meile lausa lennujaama vastu. Kuigi jah tal suri aut poole teeb peal koju v2lja...:D aga v2ikse pusimise peale saime teise ikka k2ima... S6idutati meid siis Sydney kesklinnas asuvasse korterisse, millest avaneb imeline vaade ooperimajale ja sadamasillale! J2lle vedas. Poiss ise t66tab merev2es, seet6ttu on tal ka selline kena elamine, kuna tema selle eest sentigi maksma ei pea:)

Aga igatahes meie Sydney seiklustest saate lugeda juba j2rgmises blogis!

Olge tublidd ja nautige kevade algust..meil hakkab siin jah sygis tulema..nii puulehed kui temperatuurid hakkavad vaikselt langema...prrrrr